مایکروسافت مایل بود بازی های انحصاری ایکس باکس را از طریق xCloud به آیفون بیاورد
نوشته شده توسط : اخبار موبایل

زمانی که مایکروسافت در حال مذاکره با اپل در مورد آوردن پلتفرم xCloud خود به آیفون بود، مایکروسافت تلاش کرد تا از اپل برای اجازه دادن به سرویس بازی ابری صحبت کند.

با توجه به ایمیل‌های مایکروسافت و مدیران اپل که توسط The Verge کشف شد، مایکروسافت مایل بود با بسیاری از خواسته‌های اپل در مورد نحوه عملکرد سیستم موافقت کند، حتی با آوردن عناوین Xbox به پلتفرم اپل موافقت کرد.

مایکروسافت به اپل گفت که بازی‌های انحصاری ایکس‌باکس سه‌گانه را با اجرای بازی‌ها بر روی پلتفرم Xbox Cloud Gaming به آیفون می‌آورد. اگر این توافق حاصل می شد، کاربران آیفون ممکن بود می توانستند عناوین رده بالای Xbox را روی دستگاه های تلفن همراه خود بازی کنند.

اپل از مایکروسافت می‌خواست که هر بازی را به‌جای ارائه بازی‌ها در یک برنامه بازی‌های ابری فراگیر، به‌صورت جداگانه به اپ استور ارسال کند تا توسط بازبینان اپ استور نظارت شود. مایکروسافت در ابتدا نسبت به انجام این کار به دلیل حجم کاری که ایجاد می کرد و تجربه منفی مشتری ابراز داشت، اما در مارس 2020، مایکروسافت موافقت کرد که در واقع می تواند هر برنامه را به صورت جداگانه ارائه دهد و در عین حال یک برنامه کاتالوگ را ارائه دهد که به آنها پیوند می دهد.

لوری رایت، رئیس بخش توسعه کسب و کار مایکروسافت به تیم اپ استور اپل گفت که بازی‌های ایکس باکس روی آیفون «فرصتی فوق‌العاده هیجان‌انگیز برای کاربران iOS» خواهد بود.

با وجود توافق نزدیک، مذاکرات بین مایکروسافت و اپل در نهایت به شکست انجامید و Xbox Cloud Gaming به عنوان برنامه‌های حذف اپل آیدی کارتی مجزا در اپ استور راه‌اندازی نشد، بلکه به‌عنوان یک پلتفرم مبتنی بر وب که نیازی به پیروی از قوانین اپ استور ندارد.

مایکروسافت به The Verge گفت که مایکروسافت می‌خواهد یک برنامه فناوری استریم واحد برای پشتیبانی از برنامه‌های بازی جداگانه خود داشته باشد، اما اپل می‌خواست هر بازی شامل یک پشته پخش کامل باشد.


"پیشنهاد ما برای ارائه بازی‌ها از طریق برنامه‌های جداگانه برای مطابقت با سیاست‌های اپ استور طراحی شده بود. اپل بر اساس درخواست ما مبنی بر وجود یک برنامه فناوری جریان واحد برای پشتیبانی از برنامه‌های بازی جداگانه، همانطور که در ایمیل اولیه آمده است، رد شد. در بیانیه‌ای که کریم چودری، CVP بازی Xbox Cloud به The Verge می‌گوید، ثابت شد که بازی شامل پشته فناوری استریم ما از منظر پشتیبانی و مهندسی غیرواقعی است و تجربه‌ای فوق‌العاده منفی برای مشتریان ایجاد می‌کند.

ایمیل‌ها همچنین نشان می‌دهند که این معامله از بین رفت زیرا اپل نگران این بود که خریدهای درون برنامه‌ای در بازی‌های مایکروسافت چگونه کار می‌کنند. مارک گریم، مدیر بازی های اپ استور، در ایمیلی در تشریح مذاکرات با مایکروسافت نوشت: پیشنهاد آنها برای IAP ها همچنان این است که همه IAP ها را در سیستم موجود خود پردازش کنند و با ما (چه به صورت بلادرنگ یا ماهانه) تسویه حساب کنند.

اپل به The Verge گفت که این معامله واقعاً به دلیل الزامات خرید درون برنامه ای از هم پاشیده است.

آدام دما، سخنگوی اپل در بیانیه‌ای می‌گوید: «متاسفانه، مایکروسافت نسخه‌ای از xCloud را پیشنهاد کرد که با دستورالعمل‌های بررسی App Store ما، به‌ویژه الزام استفاده از خرید درون‌برنامه برای باز کردن قفل ویژگی‌ها یا عملکردهای اضافی در یک برنامه، مطابقت نداشت.»

کریم چودری، مدیر عامل ایکس‌باکس کلود گیمینگ، به The Verge گفت که خریدهای درون‌برنامه‌ای مشکلی ندارند، اما اپل بسیاری از پیشنهادات مایکروسافت در مورد نحوه اجرای بازی‌های ابری ایکس‌باکس را رد کرد. او گفت: «اپل پیشنهادات ما را رد کرد و ما توانایی عرضه یک پیشنهاد Xbox Game Pass منسجم را از طریق اپ استور نداشتیم.

اپل با موفقیت از راه‌اندازی سرویس‌های بازی مبتنی بر ابر مایکروسافت و گوگل در اپ استور جلوگیری کرده است، زیرا الزامات آن مبنی بر ارسال هر برنامه به صورت جداگانه است. برای Google Stadia، گوگل نیز یک سیستم مبتنی بر وب را انتخاب کرده است که نیازی به رعایت قوانین اپ استور ندارد.





:: برچسب‌ها: اپل آیدی , xbox ,
:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: